Kiedy dziecko może zacząć uczyć się języka obcego?

Żyjemy w globalnej wiosce, dlatego umiejętność władania co najmniej jednym językiem obcym, to obecnie konieczność. Już teraz znajomość dodatkowego języka umożliwia studiowanie na zagranicznych uczelniach, zdobycie lepszej pracy oraz nawiązanie kontaktów z ludźmi z całego świata. Na naukę nigdy nie jest za późno, a im szybciej rozpocznie się poznawanie języka obcego, tym łatwiej go przyswoić i lepsze są efekty. W jakim wieku najlepiej zacząć naukę drugiego języka?

Korzyści z wczesnej nauki języka obcego

Korzyści z nauki języków obcych u dzieci jest bardzo dużo. Lęki przed zbytnim obciążaniem młodego umysłu są nieuzasadnione – mózg dziecka jest najbardziej chłonny i podatny na przyswajanie językowej wiedzy, a efektywność nauki języków z biegiem lat maleje. Dziecko chłonie język obcy w sposób naturalny – poprzez zabawę i rozmowę, a sama nauka jest doskonałym treningiem dla mózgu dziecka. Jest to więc ogromna szansa, aby nabyć kompetencje językowe bez dużego wysiłku. Osoby, które w dzieciństwie zaczynają naukę, mają większą szansę rozwinąć wielojęzyczność. Zajęcia dodatkowe, to dla dzieci szansa na nawiązanie nowych przyjaźni i odkrycie pasji. Maluchy szybciej przełamują opory przed mówieniem, ponieważ nie odczuwają strachu przed popełnianiem błędów językowych.  Umiejętność posługiwania się językiem to duży atut w dorosłym życiu – edukacja językowa to inwestycja w lepszą przyszłość dziecka, gdyż znajomość przynajmniej jednego języka obcego jest obecnie podstawą znalezienia dobrej pracy. Nauka dziecka może być również motywacją dla rodziców, by poznać język obcy.

 

dziecko

W jakim wieku zacząć naukę języka obcego?

W przypadku nauki języka zastosowanie ma powiedzenie, że im szybciej, tym lepiej. Dziecko może uczyć się go równocześnie z mową ojczystą, ponieważ umysł ludzki jest najbardziej chłonny między pierwszym a trzecim rokiem życia. Dodatkowo wprowadzenie drugiego języka przed trzecim rokiem życia może rozwinąć u malucha wielojęzyczność. Początek nauki powinien opierać się na zabawie, słuchaniu piosenek lub czytaniu prostych historyjek, żeby nauka sprawiała przyjemność. Rozwijający się mózg powinien przyjmować różnorodne bodźce, dlatego warto zwracać się do dziecka w obcej mowie podczas najprostszych czynności. Następnym etapem może być przedszkole językowe, gdzie maluchy uczą się nie tylko na zajęciach, ale również od siebie. Jeśli dziecko w szkole nie radzi sobie z realizowanym materiałem lub wręcz przeciwnie, jeśli znajomością języka przewyższa resztę klasy, warto zapisać je na dodatkowy kurs językowy. W mniejszej grupie nauczyciel jest w stanie poświęcić czas każdemu uczestnikowi, skorygować jego błędy i odpowiednio zmotywować do dalszej nauki.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej.
Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.